2008. április 19., szombat

Szingliebédek


Valaki a szokásos ún. No Gilrs hétvégére távozott a Balatonra, én meg úgy lemerítettem magam a szombat délelőtti kínai piacolással, hogy egyértelműen pihenésre ítéltem magam. Ergó abból kellett gazdálkodni, ami volt itthon, és feladat volt, hogy minél kevesebbet álljak. Maradéktalanul eleget is tudtam tenni a kihívásoknak ezzel a két egyszerű ebéddel.



Hagymás tepsis krumpli:





  • 2 nagyobb krumpli




  • 2 kisebb hagyma




  • 4 dkg füstölt szalonna









  • teáskanálnyi vaj




A sütőt bekapcsoltam 200 fokra. Egy kis tűzálló edényt vékonyan kivajaztam. A megmosott, héjas krumplit 3-4 mm vastagságúra karikáztam, kicsit vastagabbra karikáztam a hagymát. Jött a rétegezés: krumplikarikák, só, hagymaszeletek, majd még egy ilyen sor, a tetejére krumpli került, majd a szeletekre vágott szalonna. Alufóliát tettem rá, majd ment a sütőbe, 45 percet sült letakarva, majd 15-öt fedetlenül.



Egyszemélyes adag (nemvega)



Zöldséges rizs:





  • 1 bögre rizs




  • 1 bögre mexikói vegyes zöldség (ezt lehetne növelni 1,5-re)




  • 1 szál újhagyma




  • 1 gerezd fokhagyma




  • só, fél teáskanál provanszi fűszerkeverék, vegyes bors




  • kis olaj




  • reszelt sajt




  • 1 tojás




A forró olajon alaposan kifehérítettem a rizst, majd felöntöttem kétszerannyi vízzel és még egy picivel. Hozzákarikáztam az újhagymát, belenyomtam a fokhagymát, sóztam, fűszereztem, hozzáöntöttem a zöldségeket, forrásba hoztam, majd a legminimálisabbra halkítottam. 18 percig otthagytam, majd reszeltem rá sajtot (pannóniát találtam), ráütöttem egy tojást és alaposan átkevertem.



2 adag (végülis csak hazajön :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése