2009. január 23., péntek

Gombás-kakukkfüves rizottó


Hozzávalók:





  • 1 bögre rizs




  • 1 közepes vöröshagyma




  • 25 dkg csiperke gomba




  • 2 marék szárított vargánya gomba




  • 2 teáskanál szárított kakukkfű




  • 3 gerezd fokhagyma




  • 1 dl olivaolaj




  • 1,5 bögre húsleves + 1,5 bögre víz




  • reszelt parmezán




Kis olivaolajon megpároltam az apró kockákra vágott hagymát. Hozzáadtam a rizst, fél percig pirítottam, majd fokozatosan öntöttem fel, gyakorlatilag folyamatos keverés mellett, a húsleves-víz keverékével. Sóztam, borsoztam, és közepes hőmérsékleten készre főztem a rizottót.



A szárított gombát leöntöttem forró vízzel. A maradék olivaolajon megfuttattam az apróra vágott fokhagymát, majd kiszedtem, és a visszamaradt olajon nagy hőmérsékleten gyorsan megpirítottam a csiperkét. Amikor elkészült, leszűrtem és hozzáadtam a vargányát, sóztam, borsoztam, megszórtam a kakukkfűvel, visszatettem a fokhagymát és összeforgattam. Végül a kész rizottóhoz kevertem a gombát, és jó sok parmezánt reszeltem rá.



3 bőséges adag, Bereznay Tamás nyomán




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése