2009. január 9., péntek

Lencseleves


Hozzávalók:




  • 50 dkg lencse

  • 3 nagyobb szál sárgarépa

  • 2 kisebb szál fehérrépa

  • 50 dkg füstölt sertéscomb

  • 3 evőkanál olaj

  • 1 evőkanál liszt

  • 1 kis fej hagyma

  • pirospaprika, só

  • 1 pohár tejföl

  • 2 evőkanál mustár




A lencsét néhány órára vízbe áztattam, majd fogtam a legnagyobb lábosomat, beleönöttem a lencsét és az 1X1 cm-es kockákra vágott sertéscombot, felöntöttem sok-sok vízzel, kicsit megsóztam és főni küldtem. Közben megpucoltam és felkarikáztam a répákat. Amikor a lencse már közelített a kész állapothoz, a levesbe szórtam a répákat, majd az egészet készre főztem. Hagymás-pirospaprikás rántással sűrítettem a levest, majd a legvégén hozzákevertem a tejfölt és a mustárt.


8 bőséges adag, Horváth Ilona nyyomán

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése