2009. január 24., szombat

Tarhonyás hús római tálban - VKF XXII.


Előkerült a méltatlanul a szekrény mélyére rejtett römertopf az aktuális VKF hívószavára. És a római tálas szakácskönyvem is. Fellapoztam, receptet választottam, majd sehol égen-földön nem kaptam gerslit, a Garay piacon két helyen mondták, hogy az orrom előtt fogyott el. No, mi hasonlít legjobban a geslire? A tarhonya, legalábbis kinézetre. Gáz gizi :)



Az egytálételek egyébként nagy barátaim, blogoltam is már belőlük néhányat, de most, hogy átnéztem, egészen alapdolgok hiányoznak, úgy mint a székelykáposzta, a lucskos káposzta, sorra kerülnek ezek is.



Hozzávalók:





  • 50 dkg sertéslapocka




  • 1 közepes vöröshagyma




  • 1 zöldpaprika




  • 1 nagy sárgarépa




  • 1 kis fehérrépa




  • 1 kis konzerv paradicsompüré (vagy 2 paradicsom)




  • 25 dkg tarhonya




  • 1 evőkanál mangalicazsír




  • só, bors, 1,5 teáskanál pirospaprika




A római tálat bő egy órára hideg vízbe áztattam. Közben megmostam, szárazra töröltem és felkockáztam a húst. A zöldségeket is megtisztítottam és kisebb kockákra vágtam. A tál aljába terítettem a húst, megsóztam, rászórtam a zöldségeket, és újra megsóztam. A paradicsompürét kis vízzel higítottam és egyenletesen elosztottam a zöldségágyon, majd rátettem a tál tetejét, és betettem a hideg (!) sütőbe, majd bekapcsoltam 200 fokra. Amikor a sütő felmelegedett, onnantól számított 80 percig sütöttem első körben a zöldséges húst, közben egyszer átkevertem az addigra alaposan szaftosodó ragut.



Eközben felolvasztottam a zsírt, és megpirítottam rajta a tarhonyát. Felöntöttem kétszerannyi vízzel, sóztam, és majdnem készre pároltam. A 80 perc elteltével a húshoz adtam a tarhonyát, alaposan megborsoztam, rászórtam a pirospaprikát, jól átkevertem, és újabb 30 percet sütöttem. Tálaláskor frissen vágott petrezselyemmel szórtuk meg.



3 bőséges vagy 4 madáradag. Bajtala István - Marczinek László - Pető Mária Római tál c. szakácskönyvében találtam a Húsos kása nevű receptet




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése