2009. február 23., hétfő

Cukros lapos :) (fiamminga)


Azt írja Mindennapi Manna, hogy " ez egy olyan sütemény, amit a mélyedésekért kell enni" . Igen, a kalácsszerű kelttészta lényege ebben az esetben a likluklik, na meg a kristálycukros szórás. Az eredeti recepten kissé módosítottam, kapott egy kupak rumot is a tészta. Két evésre betermeltük Valakivel :)



Hozzávalók





  • 50 dkg liszt




  • 7 dkg cukor + 1 teáskanál + 4-5 evőkanál




  • 3 dkg élesztő




  • 1,5 dl tej




  • 0,5 dl víz




  • 10 dkg + 5 dkg vaj




  • 2 tojás sárgája




  • 1 kupak rum




Az élesztőt felfuttattam, majd a fentiekből kelttésztát dagasztottam (kivéve a 4-5 evőkanál cukrot és az 5 dkg vajat). Kelesztőtálban duplájára kelt a tészta úgy 45 perc alatt, ekkor sütőpapírral bélelt nagy tepsi méretűre nyújtottam, és ismét kelt egy órát. Ekkor lukakat nyomkodtam bele a kis ujjacskáimmal, a lukakba hideg vajat vagdaltam-tömködtem, majd az egészet megszórtam kristálycukorral. Legközelebb még bátrabb leszek a szórással, érsd: nem sajnálom a kalóriákat. 230 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt megsütöttem. Hideg tejjel kiváló vacsora.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése