2009. február 1., vasárnap

Francia lencseleves


Az már jó szokásunkká vált, hogy ha nem tudjuk, milyen leves legyen, felküldöm Valakit a galériára, hozza már le a kedvenc leveses szakácskönyvet, átlapozzuk és kipróbálunk valami újat. Most egy alternatív lencselevesre esett a választásunk, szokás szerint finom lett.



Hozzávalók:





  • 25 dkg lencse




  • 1 fej vöröshagyma




  • 1 gerezd fokhagyma




  • 2 szál répa




  • 1 zellergumó




  • 1 szál póréhagyma (a zöldje is)




  • 1 evőkanál paradicsompüré




  • 1,8 l víz + 2 húsleveskocka vagy ugyanennyi húsleves




  • 1 dl rizling




  • fél citrom




  • 1 babérlevél




  • 1 teáskanál tárkony




  • 1/3 teáskanál köménymag




  • só, bors




  • 1 mokkáskanál fehérborecet




  • 3 evőkanál olaj




A lencsét egy éjszakára hideg vízbe áztattam. Az olajon megpároltam az apró kockákra vágott hagymát, majd hozzáadtam a fokhagymát, 1-2 percet együtt pirítottam őket. Ekkor beletettem a kis kockákra vágott répát, póréhagymát, zellert, folyamatosan kevergetve pirítottam-pároltam 5-6 percig. Hozzáadtam a lencsét, a paradicsompürét, a húslét, a fehérbort és a borecetet, beledobtam a fél citromot és a teatojásba tett fűszereket. Frissen őröltem rá borsot, és 40 perc alatt készre főztem.



8 adag, a The Culinary Institute of America Book of Soups c. könyvéből

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése