2009. március 29., vasárnap

Diós-csokidarabos keksz a Segítsüti akcióban


Segíts Te is, hogy segíthessünk a Lea anyaotthonnak! Nemisbéka kezdeményezésére indul most a Segítsüti árverés. Nem kell mást tenned, mint választani egyet a huszonöt segítsütiből (de akár többet is), és licitálni. További részletek a Segítsüti blogon.






Mi a magunk részéről az első adagot már elfogyasztottuk, jól sikerült, még anyósom is elkérte a receptet. Most pedig indulhat a licit, 1000 Ft-ról, legkésőbb április másodikán éjfélig lehet megtenni a téteket. Alig várom, hogy újrasüthessem a kekszet a nyertesnek :)



Hozzávalók:




  • 1 tojás

  • 1 púpozott teáskanál sütőpor

  • 1,5 bögre liszt

  • 1/2 bögre vaj (kb. 15 dkg)

  • 1/2 bögre cukor

  • 1/4 bögre barnacukor

  • 1 bögre apróra vágott, jó minőségű keserűcsoki

  • 1 bögre apróra vágott dió

  • 1 csomag vaníliás cukor




A vajat betettem a mikróba néhány másodpercre (csak, hogy puha legyen), majd egy nagy tálba tettem át. Ráütöttem a tojást és hozzámértem a háromféle cukrot (inc. vaníliás cukor), majd robotgéppel 1-2 percig verettem. Ezután belemértem a lisztet, rászórtam a sütőport, feldaraboltam a csokit és a diót, ezeket is hozzáadtam, majd gyorsan lágy tésztává gyúrtam az egészet. Mivel nagyon puha volt, egy tányérra halmoztam át a masszát (esélytelen volt mondjuk labdát formálni belőle), letakartam folpackkal, és egész éjjelre a hűtőbe tettem.



Másnap elővettem a jó hidegre dermedt tésztát, a sütőt előmelegítettem 190 fokra. A tésztából diónyi nagyságú darabokat tépkedtem, gömböt formáltam, majd kilapítottam őket, és egymástól tisztes távolságra rakodtam a sütőpapírral bélelt tepsibe. Betoltam a sütőbe, 10 perc alatt sültek készre. Még melegen szedtem le őket a vajtól teljesen eláztatott sütőpapírról, a tálcán úgy hűltek ki, így már nem ragadtak össze, és hullámosak se lettek.



A receptet Lőw András ultrafutótól gyűjtöttem be évekkel ezelőtt egy Spartathlon beszámolón




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése