2009. március 9., hétfő

Stefánia vagdalt


Vasárnap vendégeink voltak, a szombat délutánok mindig zűrösek, így gyorsan előkészíthető, faxnimentes ebéden törtem a kis buksimat. Nomármost a stefánia vagdalt - nekem - erősen menzaétel, ellenben pikkpakk összedobható, és akkor már csak sütni kell, meg köríteni. Valakivel gyorsan megegyeztünk, hogy tojás nem kell a közepébe, mert az ott fúj, látszik, hogy összeillünk :)) Csak szeretné már meg a csontos csirkét :)



Hozzávalók:





  • 75 dkg darált sertéshús




  • 1,5 zsemle




  • 2 kisebb vöröshagyma




  • 4 gerezd fokhagyma




  • só, bors, pirospaprika (utóbbiból több, mint gondolnánk)




  • 2 tojás




  • 2 evőkanál zsemlemorzsa + a szóráshoz




  • olaj a forma kikenéséhez




A zsemléket összetépkedtem, langyos vízbe áztattam kb. 1 percre, majd alaposan kicsavartam. A hagymát megpucoltam, kis kockákra aprítottam, és indulhatott a menet. A húshoz tettem az ázott zsemlét, a hagymát, az áttört fokhagymát, sóztam, borsoztam, alaposan pirospaprikázam, beleütöttem a két tojást, és alaposan összegyúrtam két enkezemmel. Jó, jó, sertéshúst nem eszünk nyersen, de azért itt megkóstoltam, hogy már fasírt íze van-e, és még utánaigazítottam. Mivel kicsit lágynak találtam, 2 evőkanálnyi zsemlemorzsával összefogattam. Közben Valakivel kiolajoztattam-kizsemlemorzsáztattam :) egy hosszúkás sütőformát, belepakoltam a masszát, nem szórtam meg a tetejét zsemlemorzsával, de legközelebb igen, alufóliával lefedtem, és már ment is a 200 fokra előmelegített sütőbe. Jó 1,5 órát sült alufóliával, majd még 15 percet anélkül. Krumplipürét és vecsési csalamádét ettünk hozzá. Érdekes tapasztalat, hogy másnapra még finomabb lett.



Közepes étkűeknek 8 adag

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése