2010. október 26., kedd

Kanadai almás süti juharsziruppal

Azon túl, hogy finom, még egészségesnek is tűnik, ugyanis no cukor, viszont tk. liszt és zabpehely, no meg sok alma. Azért összképrontás végett én vaníliafagyival ajánlom :)


Hozzávalók:



  • 15 + 5 dkg vaj

  • 10 dkg juharszirup

  • 3 tojás

  • 5 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt

  • 1 teáskanál sütőpor

  • csipet só

  • 12 dkg zabpehely (apróbb szemű)

  • 5 dkg aszalt vörösáfonya

  • 3 evőkanál fehérbor

  • 65 dkg alma (pucolva)


A vörösáfonyát leöntöttem a borral, mikróban 25 másodpercig melegítetem, félretettem. A 15 dekányi vajat a mikróba dobtam úgy 15 másodpercre, hogy jó puha legyen, de ne folyjon. Ezt aztán áttettem az aprítógépbe, hozzámértem a juharszirupot, beleütöttem a tojásokat, kissé összekevertettem. Hozzáadtam a lisztet, sót, sütőport, megint kevertettem, a végén kézzel belekevertem a zabpelyhet. Kivajaztam a piteformát, rétesliszttel liszteztem, és a tészta 2/3-át belenyomkodtam.


Megtisztítottam és nagyobb kockákra vágtam az almát, a tészta tetejére halmoztam, majd megszórtam a leszűrt vörösáfonyával (a visszamaradt édes bort felhörpintettem :). A maradék tésztát rácsípkedtem az almakupacra, majd az 5 deka vajat is, és 180 fokos sütőbe toltam. 50 perc alatt sült készre.


A 2010 októberi Blikk Nők Konyhából


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése