2010. október 4., hétfő

Mini penne portobello szósszal

Egyre jellemzőbb mostanában, hogy hétvégén egy kedvelt gasztroblogger aktuális bejegyzéséből főzök. Kicsi Vú bejegyzése nagyon adta magát, Valaki szereti a gombát, Mókamiki a tésztát, én meg a gyors ételeket. 11-re értünk haza a vásárlásból, 12-re már szerintem aludt a fiatalkorú (amolyan jó bölcsis módjára). Én egyébként szintén tagliattéval szeretettem volna, de elfelejtettünk venni, így is nagyon finom volt.


Hozzávalók:



  • 10 dkg bacon

  • 1 fej hagyma

  • 2 nagyobb gerezd fokhagyma

  • 25 dkg laskagomba

  • 2 dl tejszín

  • 1 marék aszalt paradicsom

  • só, bors

  • kicsi olívaolaj

  • 20 dkg mini penne


A bacont egy kevés olivaolajon kiolvasztottam, majd kiszedtem a jól átsült darabokat. A nagyon kicsire aprított hagymát megpároltam a visszamaradt zsiradékon, a végén hozzátettem az átnyomott fokhagymát is. Közben megmostam a laskát (nem egy bizalomgerjesztő darab, de sebaj), a nagy tönkjét levágtam, kidobtam, a maradékot csíkoztam. Amikor a hagymák elkészültek, hozzáadtam a gombát, kicsit átforgattam, majd felöntöttem a tejszínnel és borsoztam. Felcsíkoztam az aszalt paradicsomot is, beletettem, és hagytam az egészet rotyogni úgy 10 percet. Közben kifőztem a tésztát előírás szerint, és tálaltam.


4 adag, az eredeti tehát Kicsi Vútól

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése