2010. október 13., szerda

Répás-gombás marharagu sütőben sütve

A burgundi marha adta a kiinduló ötletet, de nem akartam ugyanolyat, és keresgélni sem volt kedvem újabb recept után. Kár is lett volna, akkora sikert aratott a marhám, hogy még.


Hozzávalók:



  • 1 kg marha gömbölyű felsál

  • 15 dkg füstölt szalonna

  • 1 evőkanál mangalicazsír

  • 1 fej hagyma

  • fél szál póréhagyma

  • 6 szál sárgarépa

  • 50 dkg gomba

  • 2 gerezd fokhagyma

  • 1 mokkáskanál őrölt rozmaring

  • 2 mokkáskanál római kömény

  • só, tarkabors

  • 2 dl vörösbor (jelen esetben szekszárdi kadarka)

  • 2 evőkanál vargányás olaj


Nagy lábosban dolgoztam, amit a sütőbe is lehet tenni. A zsírt a szalonnával összeolvasztottam, majd a töpörtyűket kiszedegettem belőle. A hagymákat apróbbra vágtam, megdinszteltem, majd ebben pirítottam körbe a kisebb kockákra vágott marhahúst. Fűszereztem, felöntöttem a vörösborral, és a sübőbe tettem 160 fokra, 1,5 órára. Ekkor beletettem a karikázott répát, és fél órára újra magára hagytam. Ekkor felcsavartam 180 fokra, és nekiláttam gombát mosni, negyedelni. Kis vargányás olajon megpároltam a gombát, és amikor már 2,5 órája készült a ragu, hozzátettem. Még fél óra, és tökéletesen porhanyósra főtt minden. Főtt krumplival tálaltam.


8 adag, saját kútfő


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése