2010. október 21., csütörtök

Marcipánnal töltött csokis püspökkenyér

Tavaly hozott a Jézuska Stahl magazin előfizetést. Ebben az a jó, hogy sokáig tart. Meg az is, hogy egyre jobbak szerintem az újságok, tartalmasabbak, többen írnak bele, jól alakul. Ebből több ingerenciám is támadt próbálkozni. A pikantériája a sztorinak, hogy nem szoktam itthon marcipánt tartani, de vettem egy tizenötdekásat anyám névnapjára, kissé önös érdekből, hogy abból készítse el karácsonyra a marcipánnal töltött, kardamomos, mogyorós kekszeket. De aztán az újság előbb ért ide, mint anyám, úgyhogy neki azt tudtam mondani, hogy vettem neked marcipánt a névnapodra, de belesütöttem egy sütibe, megkóstolod? :)) Rendes nappali fény hiányában fénykép sajnos nem készült, pedig vadítóan néz ki a csokibarna tésztában mosolygó fehér marcipántöltelék.


Hozzávalók a csokis püspökkenyérhez:



  • 20 dkg keserű csokoládé (max. 70%-os)

  • 1,5 dl tej

  • 20 dkg liszt

  • fél kávéskanál sütőpor

  • 1 csipet só

  • 12,5 dkg puha vaj (én kissé megolvasztottam)

  • 18 dkg cukor

  • 2 tojás

  • 10 dkg natúr joghurt (esetünkben egy cserpes gyümölcsjoghurt gyümölcstelen teteje)

  • kevés olvasztott vaj a forma kikenéséhez


Hozzávalók a marcipános töltelékhez:



  • 15 dkg marcipán

  • 6 dkg puha vaj (kissé olvasztott)

  • 5 dkg cukor

  • 1 tojás

  • 1 csapott evőkanál liszt


Először a tölteléket készítettem el: nagylyukú reszelőn lereszeltem a marcipánt, aztán a reszeléket és a többi hozzávalót beletettem az aprítógépbe és egyneműre kevertettem.


Utána következett a tészta: Valaki felolvasztotta a kockákra törött csokit a tejben, gőz fölött. Egy nagy tálban összekevertem az olvasztott vajat a cokorral, hozzáadtam az egész tojásokat, majd részletekben a sütőporos, sós lisztet, utána a joghurtot, végül az addigra kihűlt csokis keveréket. Fanakállal összekevertem (elvégre azt írta a recept, hogy muffinnak is jó, akkor meg nem kell cicózni), és már lehetett is tölteni egy nagyobb, hasáb alakú püspökkenyérformába, amit előtte kivajaztam. Először úgy a 2/3-át töltöttem bele, aztán belekanalaztam a tölteléket, végül befedtem a maradék csokis masszával.


175 fokra előmelegített sütőbe toltam, 50 perc után lefedtem egy alufóliával, majd még 20 percet stöttem. Hagytam kihűlni, és csak akkor szeleteltem, amikor már teljesen hideg volt, talán még jobb is 1-2-3 naposan, ha megéri. Mondjuk elég tömős cucc.


Stahl magazin, 2010 őszi szám

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése