2013. június 19., szerda

Epres csokitorta

Kisebb lemaradásban vagyok a postolással, pedig készülnek itt a finomságok. Erről kép sincs, de el lehet képzelni / meg lehet nézni az eredetit. Az eperszezonnak lassan lőnek, de málnával is lehet próbálkozni, én meg is teszem valószínűleg.

Hozzávalók: 

  • 4 tojás (meg kell mérni héjastul!) - nekem 23 dkg
  • 4 tojás súlyának megfelelő cukor - nekem kicsit kevesebb, 18 dkg
  • 4 tojás súlyának megfelelő vaj
  • 2 tojás súlyának megfelelő liszt
  • 1 ek holland kakaópor
  • 5 dkg étcsokoládé (nem nagyon keserű, nálam most 50%-os)
  • 1 kk szalakáli
  • 20 dkg eper
A tojásokat szétválasztottam. A tojássárgákat, cukrot és vajat kézi habverővel kihabosítottam-kevertem. Fakanállal hozzákevertem a szalakális-kakaóporos lisztet, majd felvertem a fehérjéket sóval habnak, és a masszához forgattam. Belekevertem az apróbbra vágott csokit, majd szilikon piteformába simítottam a tésztát, az epreket félbe vágva rádobáltam, és 160 fokos (légkeveréses) sütőbe toltam. 25 perc alatt készre sütöttem, langyosan tálaltam, de másnaposan még finomabb volt.


A receptért köszönet Rebarbarának!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése