2007. január 5., péntek

Caldo verde


Majdnem fél évet töltöttem egy fizetett utazáson Erasmus ösztöndíjjal Portugáliában utolsó éves egyetemistaként. Mivel mi kaptuk a legalacsonyabb ösztöndíjat az kiküldöttek közül, a portugál konyhával alapvetően csak a menzán sikerült ismerkedni, és időnként a portugál barátaink társaságában. Egyetlenegyszer voltam étteremben, ott turista menüt ettünk, nem tudom, az mennyire autentikus...



Mindenesetre egy leves megmaradt emlékként, a magyarokat üdvözlő összejövetelen főztek nekünk először. És simán elhitették velünk, hogy tengeri hínár van benne :) Pedig a Caldo verde egy krumplis-kelkáposztás zöldségleves, és isteni finom. Ráadásul fillérekbe kerül. A mostani receptet a Book of Soups (The Culinary Institute of America) c. könyvből lestem (sponsored by Nemisbéka), és tényleg csak egy kicsit módosítottam rajta. Belevágtunk ugyanis egy répát.



Hozzávalók:





  • 2 evőkanál olivaolaj




  • fél fej hagyma




  • újhagyma, zöldje nélkül (ezt én egy másik fél fej hagymával helyettesítettem)




  • fél zellergumó




  • 5 krumpli




  • 1,2 l csirke alaplé (nem szánom, nem bánom, nekem víz és 2 leveskocka)




  • füstölt hús (10 dkg kolozsvári szalonna)




  • 1/4 kg kelkáposzta




  • só, bors, 1 nagyobb babérlevél




  • 1 répa




Az olivaolajra dobtam a kockákra vágott hagymát és a szintén kis kockákra vágott zellert. Dinszteltem, amíg a hagyma üveges nem lett, ekkor hozzáadtam a kockákra vágott krumplit és a répát, valamint az alaplét (vizet és leveskockát) és az egyben hagyott szalonnadarabot. Megborsoztam, beledobtam a babérlevelet és hagytam őket összefőni. Közben forró vízbe dobtam a negyed kelkáposztát, és félidőben megfordítva 10-15 percig főztem. Hideg vízben lemostam kicsit, és csíkokra vágtam, ezt nyilván meg lehet fordítani, és már csíkokra vágva előfőzni. Amikor a levesben minden alkatrész megfőtt, kihalásztam belőle a szalonnát és a babérlevelet, és leturmixoltam. A szalonnát kockákra vágva visszadobtam a levesbe, és utánaküldtem a kelkáposztát. Újrasóztam, -borsoztam, és további 10-15 percig főztem. Bár az eredeti recept ilyet nem mondott, mi egy kis tejföllel díszítettük. Egyes receptek egyébként fokhagymát is emlegetnek, ez most itt elmaradt, legközelebb azzal is megpróbálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése