2007. január 27., szombat

Bolognai szósz


Az úgy volt, hogy unatkoztam már nagyon a hétvégén a Zalában. A könyv nem szórakoztatott - pedig részben gasztro is (Nem kell mindig kaviár) - mást meg nem nagyon tudok ott csinálni. Ezért aztán kivettem anyós kezéből a fakanalat, bár az előkészítést simán rábíztam. Lehet, hogy nem egy autentikus bolognai recept, de ez minket ne befolyásolt a fogyasztásában.



Hozzávalók:





  • 30 dkg darált sertéshús




  • 2 fej hagyma




  • 4-5 gerezd fokhagyma




  • 1 doboz paradicsompüré




  • só, bors




  • oregano, bazsalikom




A kis kockákra vágott hagymát olajon jól megpároltam, majd ráborítottam a darált húst, és addig hevítettem sűrűn megkeverve, míg az egész jól ki nem fehéredett. Ekkor hozzáadtam a paradicsompürét (még jobb hámozott paradicsommal) és az áttört fokhagymát, ráöntöttem egy kisebb pohár vizet, majd megsóztam, borsoztam, ízesítettem oreganoval és bazsalikommal. Lefedtem, és kb 15 perc alatt készre főztem. A végén még nagy lángon rotyogtattam kicsit, hogy ne legyen annyira leves, és már tálalhattuk is a kifőtt tészta mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése