2007. január 3., szerda

Five things


Öt titok? Szerintem több is van, de nem kötöm az orrotokra :)



1. Renitens módon nem mosom meg a gyümölcsöket, zöldségeket. Legkevésbé a tojást. Néha azért a zöldségeket, gyümölcsöket igen, ha főzök, igen, de simán nekiesek a piaci szőlőnek, almának, sárgabaracknak. Ha csak a vacsorához vágok fel két paradicsomot és egy paprikát, azt se mosom meg. A tojást pedig csak akkor, ha nagyon tyúkszaros, egyéb esetben bízom az immunrendszeremben. És nem is ütöm a tojásokat egyesével pohárkába, én bizony nyomatom egymás után a tálba, még sosem találkoztam rossz tojással, majd egyszer biztos fogok és akkor leszokom róla - egy-két hónap erejéig. A zöldség-gyümölcs mosásra, úgy gondolom, akkor fogok rászokni, ha gyerekem lesz, addig ez már így marad.



2. Ökör iszik magában. Néha bizony én is. Például most egy pohár vörösbort, szigorúan azért, mert (általam) vélelmezett vérszegény vagyok.



3. Nem szeretem a püffedt mazsolát. A sima mazsolával, amit a zacskóból szórok ki, azzal nincs baj. De ha az a szerencsétlen megázik, mondjuk kalácsban, rizzsel összefőzve, túrós palacsintában vagy a beigliben, akkor nem a barátom.



4. Ahogy öregszem, megint egyre jobban szeretem a klasszikus (magyaros) ételeket. Például megszerettem a hurka-kolbászt, imádom a velős kenyeret, a korhelylevest, a lángost, és még sorolhatnám. Emellett persze hódolója vagyok a francia és az olasz konyhának is, meg mindennek, ami könnyű és húsmentes, de a vörösboros marhapörkölt is begyere.



5. Szeretem azokat az állatokat, amit nem mindenki eszik meg. Bővebben, nagyon szeretem a nyúlhúst, és sok-sok galamblevest, galambhúsos tarhonyát ettem gyerekkoromban. Viszont - bár állítom, hogy szeretem a tengeri herkentyűket - mostanában azon veszem észre magam, hogy kevésbé vágyom rájuk. Épp kedden vettem egy üveg kagylót, és csak a tisztesség kedvéért ettem meg belőle 4-5 darabot. A többi a kukában fog landolni, az már biztos.



Tovább a labda a tesómnak (hátha egyszer el is találja :) A többit később megálmodom. Vagy nem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése