2008. március 5., szerda

Tiramisu


Ez is a lakásavatóra készült, Gundelben tanultak alapján. Nagyjából annyi különbséget fedezek fel egy ezer éve készített tiramisu és eközött, hogy ebben tejszínhab volt, abban meg talán a tojásfehérje habja, de még az is lehet, hogy nem.



Hozzávalók:





  • 25 dkg mascarpone




  • 3 tojás sárgája




  • 17,5 dkg cukor




  • 2,5 dl tejszín




  • 1 csomag TG babapiskóta




  • 1 púpozott teáskanál nescafé




  • löttyintésnyi rum




  • kakaópor




A cukrot kevés vízzel feltettem melegedni, hogy kicsit elolvadjon a cukor, és meleg legyen a cucc. Közben a karácsonyra kapott új kézimixeremmel (:-)) a tojás sárgákat habosítottam, majd hozzáadtam a langyos cukorszirupkezdeményt, és tovább vertem kicsit, majd a mascarponéhoz kevertem. Az előzőleg alaposan behűtött tejszínből habot vertem (őszintén szólva csak próbálkoztam, nem akarta az igazságot, félkész lett csak, de megtette), majd szintén a tojásos mascarponéhoz kevertem, ezzel a krém készen is volt.



2,5 dl forró vízben feloldottam a kávét, hozzáadtam a rumot, és kezdődött a rétegezés. Egy kevés krémet tettem a jénai aljába, erre kávéba mártott babapiskótákat* helyeztem, majd krém, majd még egy sor mindenből, a tetejére bőségesen raktam a krémből még. Amikor megvoltunk, kakaóporral alaposan megszórtam (csak semmi nesquik és társai, rendes kakaópor kell neki), lefedem, és egy napra a hűtőbe raktam.



Gundel-recept



* emlékeztető magamnak: nyugodtan el lehet áztatni azokat a babapiskótákat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése