2008. március 29., szombat

Sonkás-tormás csirkecsíkok


Előrebocsájtom, bár olybá tűnik, mintha húsvéti maradékok felhasználásáról lenne szó, hát nálunk nem. Ettől még másik családban alkalmas lehet erre a célra, nekünk viszont nem volt itthon húsvétunk, így maradékunk sem. Egyszerűen egy izmos fejfájás okán átaludtam a főzési időt, közben senki nem főzött meg helyettem, ja, be se vásároltam előtte. A mély- és a sima hűtő tartalmára, valamint a kreativitásomra kellett hagyatkozni. Először is találtam " valami húst" a mélyhűtőben, a hűtőben pedig megakadt a szemem egy üveg tormán. Még tavalyi szerintem. És akkor berémlett, hogy egy index-fórumon olvastam egy tormás valamit, megkerestem, és kiderült, hogy csak a szalonna és tejföl hiányzik itthon hozzá, az meg kapható a kisboltban is. Amíg olvadt ki a csirke, Valaki a boltba szaladt, félóra múlva pedig kész is volt az ebéd.



Hozzávalók:





  • 1 nagy csirkemell filézve




  • 10 dkg főtt, füstölt tarja




  • 5 dkg füstölt szalonna




  • 1 közepes hagyma




  • 1 evőkanál liszt




  • 1 dl tejföl




  • 3 evőkanál konzerv kukorica




  • 3 púpozott teáskanál ecetes torma




A füstölt szalonnát apróra vágtam, és kiolvasztottam a zsírját. Az időközben apró kockákra vágott hagymát hozzáadtam, és együtt pirítottam őket tovább. Közben felcsíkoztam a csirkét, a szalonnás hagymához kevertem, és nagy hőfokon pikpakk fehéredésig kevergettem. Ekkor sóztam, borsoztam, megszórtam a liszttel, és egy 2/3 bögre vizet öntöttem alá, majd lefedtem, és 15 percre közepes melegen rotyogtattam. Belekevertem a csíkokra vágott tarját, a kukoricát és a tormát, majd a tejfölt, alaposan összekevertem, forraltam rajta egy picit, és már tálaltam is. Rizst ettünk hozzá.



3 adag, Lappa receptje












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése