2008. május 19., hétfő

Epres-mascarponés pohárkrém


A pohárkrém az nekem Péccsel egyenlő. Minden klasszik pécsi cukrászdában lehet többféle pohárkrémet kapni, definiálni nem fogom, talán majd a pécsi bloggerinák :) Aztán meg az is lehet, hogy máshol is van ilyen cuccmák, nem tudom, a zalai Valakim és a pesti exszomszédasszony mindenesetre csak nézett, hogy ammegmi. Akinek egyébként ismerős a recept, hát persze, a tiramisu krémje az alap.



Hozzávalók:





  • 25 dkg mascarpone




  • 3 tojás sárgája




  • 1 zacskó bourbon vaníliás cukor




  • 17,5 dkg cukor




  • 2 dl hideg tejszín




  • 40 dkg eper




A cukrokat egy hangyabokányi vízzel összemelegítettem. Közben megmostam és negyedeltem az epreket, azzal a mozdulattal az aprítógépbe hajigáltam, és turmixoltam. Eddigre a cukor pont jó melegecske volt, a tojássárgákkal villámgyorsan habosítottam, majd hozzákevertem a mascarponét, végül hozzáforgattam a habbá vert tejszínt. Belekevertem az epertrutyit, és már ment is a hűtőbe. Ha itthon maradt volna, biztos cicomázom kicsit, ezen a ponton lehetett volna poharakba kanalazni és úgy hűteni, persze lehetett volna alá valami kekszet vagy babapiskótát rakni, a tetejét pedig citromfűvel díszíteni, de ez elmaradt. A vendéglátónk viszont püspökkenyérrel készült, mi arra kanalaztuk a krémet, így is isteni volt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése