2011. január 11., kedd

Rizsleves vol. 2.

Hozzávalók:



  • 2 evőkanál vaj

  • 3 szál sárgarépa

  • 1 nagy póréhagyma (a zöldje is)

  • 3/4 bögre arborio rizs

  • 1 bögre zöldborsó

  • 2 evőkanál liszt

  • 2 evőkanál fagyasztott olasz fűszerkeverék (Aldi, hozzávalók: #)

  • 2,2 l zöldségleves alaplé (Alnatura kockából)

  • 2 dl tejszín

  • petrezselyem, vegyesbors


A vajat megolvasztottam, majd a karikákra vágott répát és a pórét jó 5 perc alatt megpároltam kissé az olasz fűszerekkel. Hozzátettem a lisztet, 1 percig kevergettem alacsony lángon, aztán szép lassan hozzáadtam a forró alaplét, hogy ne csomósodjon be a liszttő a leves. Belekevertem a rizst, és kb. 15 percet főztem gyöngyözve. Ekkor hozzáadtam a borsót is, még főtt 15 percet, ekkor felengedtem az előtte felmelegített tejszínnel, rottyantottam, és elzártam a lángot. Itt még hozzákevertem egy kevés friss petrezselymet, és tálaltam.


8 adag, egy korábbi levesemet költöttem tovább

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése