2011. január 7., péntek

Zserbógolyók

Ismét egy régi vágyam teljesült, legyártottam karácsonyra a zserbógolyókat. Jó barátok leszünk :)


Egyúttal boldog új évet, nekilátok újra gasztrobloggernek lenni.


Hozzávalók a golyókhoz:




  • 15 dkg aszalt sárgabarack



  • 15 dkg darált dió



  • 2,5 evőkanál rum



  • 1 evőkanál víz



  • 2 evőkanál porcukor



  • 1 evőkanál (pálinkás) baracklekvár



Hozzávalók a csokibevonathoz:




  • 15 dkg csoki (nálam kb fele-fele arányban ét és maradék mikulás)



  • 1 tk olaj



Továbbá sok fogpiszkáló, hungarocel vagy kartondoboz.


Az aszalt barackokat mikróhzató edénybe tettem, meglocsoltam 2 evőkanál rummal, szorosan zártam folpackkal, és 1 percre a mikróba tettem. Amikor visszahűltek, a nagyobbik aprítógépes edénybe mértem a diót, hozzátettem a barackot, és összeapríttattam őket. Utána hozzáadtam a porcukrot, baracklekvárt, vizet és a maradék rumot, majd bevágtam a hűtőbe a masszát.


Pár óra elteltével vizes kézzel kicsi golyókat formáltam a masszából, és újra vissatettem a hűtőbe. Amikor eltelt az újabb néhány óra, gőz fölött megolvasztottam a csokit, hozzákevertem az olajat, és elkezdtem a barbatrükköt. Egy fogpiszkálót beleböktem egy golyóba, gyorsan becsokiztam a golyót, majd a fogpiszkáló még szúrós végét beleböktem a dobozba. Ezt addig ismételtem, míg el nem fogytak a golyók. A konyhaablakban hamar ráhűlt a csoki is, utána már csak mini muffinformákba szedegettem őket, és lehetett féyképezni - kóstolni - elrakni. Hűtőben tartandó fogyasztásig.


Doctorpeppertől a recept, kép itt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése