2006. november 23., csütörtök

Rakott kel


Hozzávalók:



1/2 kg darált sertéshús



1 nagyobb hagyma



3/4 bögre rizs



olaj, pirospaprika, só, bors



1 paradicsom



1 paprika



fél fej kelkáposzta



1-1,5 nagy doboz tejföl



Forró olajon megpároltam a hagymát, majd hozzáadtam a darált húst, és fehéredésig kevertem körbe-körbe. Alaposan megpirospaprikáztam, hozzáadtam a kockákra vágott paradicsomot és paprikát, sóztam, borsoztam. Adtam hozzá kb. egy bögre vizet, még nem lepte el a húst. Félkészre főztem kb. 15 perc alatt, és hozzáadtam a rizst és majdnem 1,5 bögre vizet. Alaposan összekevertem, hagytam 20 percig főni, majd elzártam alattuk a gázt villanyt.



Közben feltettem főni a káposztát. Én alaposan szétfőztem, másnak ezt nem ajánlom.



Elővettem a tepsit, amolyan közepes méretűt, kiolajoztam kicsit, és elkezdtem rétegezni: kelkáposzta - húsos ragu - tejföl - kelkáposzta - húsos ragu - tejföl - kelkáposzta - tejföl. 190 fokos sütőbe toltam, és 25 percig alufóliával lefedve, majd anélkül további 10 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése