2006. november 4., szombat

Kardamomos félszemű bucik


A kardamom a világ egyik legrégibb és legértékesebb fűszere, a sáfrány és a vanília után a legdrágább. A Közép-Kelet országaiban a kardamommal ízesített kávé a vendégeknek felszolgálva a ház gazdagságát, tekintélyét hivatott kifejezni.



Először akkor találkoztam vele, amikor anyám még a 90-es évek elején az egyik decemberi Burdában talált egy egészen komplett aprósütigyűjteményt. Kiválasztott belőle vagy tízfélét, és évről évre sorra sütötte őket. Azóta is nagy kedvencek. Szóval volt közöttük egy csillag alakú, kardamomos linzerszerű volt a tésztája talán, és marcipános a közepe. Aztán felnőttem, és én is sütöttem kardamomos sütit :-) Ezt itt.



Hozzávalók - tészta



2,5 dl tej



2,5 dkg élesztő



1 tojás



1 dl cukor



1-2 teáskanál kardamom



7-7,5 dl liszt



10 dkg vaj



Langyos tejben felfuttatom az élesztőt (lásd következő post), majd hozzáadom a tojást, a cukrot, a kardamomot, lisztet, olvasztott vajat. Összedagasztom, duplájára kelesztem.



Töltelék: 10 dkg puha vajat, 2 teáskanál kardamomot és 1 dl cukrot habosra keverek. (a kardamom helyett lehet fahéj vagy reszelt citromhéj is).



A tésztából gyerekökölnyi golyókat formálok, sütőpapírral kibélelt tepsibe teszem. Az ujjammal lukakat formálok a golyókba, és oda bőven teszek a töltelékből. 225 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt megsütöm.



A recept Tashától származik. Ne tessék meglepődni a decilitereken, nem csalás, nem ámítás! Van egy almás változata is, még nem próbáltam ki, de már nem sokat várat magára.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése