2007. július 15., vasárnap

Sárgabarackos lepény


Megígértem az embörnek, hogy majd sütök neki sütit, ráfér egy kis hízás, a konyhában meg úgysincs elég meleg. Ezt a sütit terveztem be vagy másfél hete, aztán eltelt a másfél hét, én meg megijedtem, hogy a végén még elfogy a sárgabarack, mire nekiállnék sütni belőle. Mondtam már, hogy hogy utálom az új helyünket? Azelőtt két percre volt a Hold utcai piac, bármikor ki lehetett szaladni, vagy a munka végén, egy fél6os lepattanással még belefért egy esti gyorskör. Most ugyanez 13 perc, az már nem ebédidős kiszaladás :( Na mindegy, a lényeg, hogy Valaki elment a Lehelre és szerzett barackot, így nem volt akadálya barackos sütivel köszönteni a Cicakutyák új rezidenciáját.



Hozzávalók:





  • 1/2 kg liszt




  • 5 dkg cukor




  • 2 tojás sárgája




  • 3 dkg élesztő




  • 3 dl tej




  • 7 dkg margarin




  • 1 evőkanál rum




  • sok-sok sárgabarack




A tészta tulajdonképpen buktatészta. A klasszikus módon megcsináltam kelttésztának, majd a hiper tupperes kelesztőtálban többszörösére :) kelesztettem. Kiborítottam, nagy tepsi méretűre nyújtottam, és viszonylag szorosan megpakoltam a megmosott, felezett barackokkal. A baradkok közepébe cukrot szórtam, még egy kicsit kelesztettem, majd 180 fokos sütőbe toltam. Kb. fél óra alatt gyönyörűen megsült.



A barack egyébként kevés lett, így a maradék tésztából, ha már úgyis buktatészta, csináltam néhány csipkebogyólekváros buktát. Ezeket megkentem felvert tojással, és szintén nagyon szépek lettek.



Tapasztalat: nekem az 5 dkg cukor kevésnek tűnik, legalábbis én édesebben szeretem, és mehet bele nyugodtan több rum is :)



Az index konyha-trükkök fórumán találtam a receptet, Zitkáé.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése