2007. július 18., szerda

Koviubi


Hozzávalók:





  • 2,5 kg kis, kovászolni való uborka




  • 1 csomag kapor, virágjával (pont ott lehet kapni, ahol az uborkát)




  • 2 fej fokhagyma




  • annyi evőkanál só, ahány liter víz




  • 1 nagyobb kenyérsercli




  • 1 ötliteres dunsztosüveg :)




  • opcionálisan 1 evőkanál ecet




Az uborkákat megmosom, sikálom, majd levágom mindkét végét, és ellentétes irányban majdnem végig bevágom. Aki nem érti, tegye fel a kezét, fényképezek neki. Belepakolom őket a dunsztosüvegbe, majd közészórom a megtisztított fokhagymagerezdeket. Ráteszem a kaprot, a kenyérserclit, és leöntöm az előzőleg felforralt, majd langyosra hűlni hagyott víz+só oldattal. Vagymi :) Azt olvastam a múltkor valami fórumon, hogy ha teszünk bele ecetet, akkor kevésbé valószínű, hogy megpuhul, én nem tudom, kifelejtettem, viszont puha is lett... Ja, az üveg tetjére kistányért helyezek, majd kirakom a napra. 3-4 nap alatt készül el, éjszakára be kell szedni a szobába. Amikor elkészült (kóstolni érdemes, de akkor jó, amikor még azt gondolom, hogy nem jó még), dobozba szedem az uborkákat (ha esetleg kenyérdarabos, én lemosom), és felöntöm a levével, amit közben persze leszűrök. Innentől hűtőben tárolom.



Nem tudom mondjuk, mennyire szerette az én koviubim az elmúlt napok rekordmelegeit, mindenesetre 2 napnál tovább nem mertem érlelni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése