2007. július 10., kedd

Zöldbabgulyás


Íme ismét egy családi recept. Anyám szerint ő találta fel, én meg hajlamos vagyok hitelt adni a szavainak. Tipikus nyári ételünk, ez persze nem zárja ki, hogy a többi három évszakban is ettük volna, de nekem valahogy mégis a nyárhoz kapcsolódik az emléke.



Hozzávalók:





  • 30 dkg pulyka felsőcombfilé, vagy valami sertéshusi)




  • 3 marék zöldbab




  • 1 nagy hagyma




  • olaj




  • só, pirospaprika




  • fél-fél paradicsom és paprika




  • 2 dl tejföl




  • 2 teáskanál liszt




Az előkészítő munkálatok jórészét Valaki végezte. Felaprította a hagymát apró kockákra, és felkockázta a húst. A hagymát az olajon megpároltam, majd rádobtam a húst, kicsit körbefehérítettem, majd pirospaprikáztam, és felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje. Megsóztam, beledobtam a paprikát és a paradicsomot, és 20 percig hagytam rotyogni. Ekkor beledobtam a kétcentisre vágott zöldbabot, ismét vizeztem és sóztam, és újabb 30 percet főtt, majd behabartam, rottyant még egy utolsót, és kész.



A fenti a fapados verzió. Innen lehet ízlés szerint még ecetezni, kaprozni, ki mit szeret.



3 adag lett belőle




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése