2006. október 18., szerda

Pumpkin soup - sütőtökleves


Úgy látszik, ma az Ausztráliában tanult dolgok mennek :-) Pumpkin soupot, azaz sütőtöklevest minden ausztrál háziasszony tud főzni. És minden ausztrál gyerek szereti. Vagy nem. Én nagyon szeretem, ezt a receptet ausztrál anyámtól (igazából egy magyar emigránstól) tanultam. És amikor beköszönt itthon az ősz, én is főzök, a szezon alatt 3-4-szer legalább.



Hozzávalók:



  • 1 közepes sütőtök - 2 kilós talán? még több? sosem tudom

  • 2-3 krumpli

  • tej - ahogy jól esik

  • só, bors

  • petrezselyem

  • a tálaláshoz tejföl vagy tejszín



A sütőtököt heves anyázások közepette lekaszabolom. Ha nagyon nem megy, még a kalapácsot is bevetem, amivel nem az ujjamat, hanem a kést ütöm, hogy jobban szaladjon a tökben. Nagyobb kockákra vágom őket, és héjastul, sós vízben forrástól számítva 10-15 percig főzöm. Én rendszereresen tovább, de az nem jó, csak a saját dolgom nehezítem vele, amikor a héjától akarom megszabadítani. Leöntöm róla a vizet, és kettészedem: a héja mehet a kukába, a tök a levesesfazékba. Amíg a tökkockák főnek, megfőzöm a krumplit is sós vízben, őket is leszűröm. Aztán hozzáadom a tökhöz, és kis tej hozzáadásával összeturmixolom őket. Tovább lehet sózni, feketebors mehet bele jó sok, és annyi tejjel engedem fel, amennyitől jó lesz. Komolyan, így írta a recept :) Összeforralom, és jó sok petrezselymet adok hozzá. Tálaláskor tejföllel vagy tejszínnel cirkalmazom.



Figyelem, ez jó nagy adag. Jut belőle másnapra is, a mélyhűtőbe is. Edittől van a recept.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése