2009. március 28., szombat

Csirketojás


Csirke tojásban. Tulajdonképpen egy quiche, tésztaágy nélkül, elvégre a csirkék nem alszanak ágyban.



Hozzávalók:





  • 3 egész csirkecomb




  • fél szál póréhagyma




  • 3 gerezd fokhagyma




  • 3 tojás




  • 1 kis doboz tejföl




  • 10 dkg trappista sajt




  • só, bors, biovegeta, provanszi fűszerkeverék




  • 3 evőkanál olaj




A csirkecombokat megmostam, áttöröltem jó barátnőmmel, szilviával, majd ahogy volt, szőröstül bőröstül, fűszermentesen a forró olajba tettem. Kicsit körbekapattam őket, majd felengedtem úgy 2 deci vízzel, sóztam, borsoztam, vegetáztam, továbbá mellékarikáztam a póréhagymát és a fokhagymagerezdeket. Közepes melegségben jó fél órát, vagy még többet fődögéltek. Amikor már megfőttek a combok, kihalásztam őket, hűlni hagytam, majd a megszabadítottam a bőrüktól és a csontjaiktól, ezek mentek a kukába. Kicsit felvagdostam a húsdarabokat és egy tálba szórtam. Ráütöttem a tojásokat, kevertem rajta egyet, beleöntöttem a tejfölt, kevertem még egyet, belereszeltem a sajtot, megkevertem harmadjára is. Már csak annyi volt hátra, hogy egy szűrős kanállal a csirke főzőlevéből kipecázzam a hagymadarabokat, igen kár lett volna veszni hagyni. Teáskanálnyi provanszi fűszerkeverékkel ízesítettem még, majd beleöntöttem egy jénaiba a masszát, és 200 fokon 25 perc alatt megsütöttem. Vajas zöldségkörettel és dödöllével tálatlam.



4 adag, Zamat és illat blogjából lestem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése