2015. március 14., szombat

Fekete-fehér-igen-nem torta

Hú, ez a tészta az a megszólalós fajta, nagyon könnyű, igazi kakaó íz (nem, nem csokis), eszméletlen jó - Édesem snickers tortájának tésztája. És igen jó kiegészítést ad hozzá a fehércsokis-mascarponés-tejszínes krém. Nagyon ajánlom kipróbálásra!

Hozzávalók a tésztához (22 cm-es tortaformához):
  • 15 dkg liszt
  • 6,5 dkg holland kakaópor
  • 22 dkg barna cukor
  • 1 csipet só
  • 1 kk sütőpor
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 120 ml joghurt
  • 120 ml langyos víz
  • 2 egész tojás
  • 2,5 ek olaj
Hozzávalók a krémhez:
  • 2 dl hideg tejszín
  • fél zacskó habfixáló (elhagyható)
  • 12,5 dkg mascarpone
  • 5 dkg porcukor (csökkenthető)
  • 5 dkg fehér csoki
  • holland kakaópor a szóráshoz

A sütőt bekapcsoltam 170 fokra, A tésztához a száraz hozzávalókat kimértem. Összekevertem egy kancsóban a nedves hozzávalókat, majd a szárazakhoz adtam, fakanállal vegyítettem. Kivajazott-kilisztezett tortaformába öntöttem, 30 perc alatt megsütöttem. Rácson hagytam kihűlni, csak akkor vettem ki a formából, amikor teljesen kihűlt.

A krémhez gőz fölött megolvasztottam a csokit, félretettem hűlni. Felvertem a tejszínt félig, hozzákevertem a habfixálót, majd felvertem rendesen. Eddigre a csoki langyosra hűlt, gyorsan hozzákevertem a mascarponét és a cukrot, majd 3 adagban a tejszínhabot is. 

Már csak az összeállítás volt hátra: a tortára simítottam a krémet, megszórtam a holland kakaóval, lehetett frissiben fogyasztani. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése