2007. március 19., hétfő

Currys zöldségkrémleves


Eredetileg egy tonhalas kukoricalevest szerettem volna főzni, de a kisboltban csak 700 forintos tonhalkonzerv volt, azt meg kicsit sajnáltam volna levesbe dobni. Így csak egy doboz kukoricával jöttem haza, és gondoltam, valami majd lesz. A valami pedig hamar kialakult, először a fejemben, aztán a lábosban is. Utólag megállapítottam, hogy valami indiait sikerült alkotni :)



Hozzávalók:





  • Fél szál póréhagyma




  • 2 kisebb sárgarépa




  • 1 doboz kukoricakonzerv




  • 3 dl tej




  • 1 zellerszár




  • só, vegyesbors, curry (2 kávéskanál), biovegeta (2 kávéskanál), fahéj, pár csepp lime




  • kicsi olaj




Az olajon a karikázott póréhagymát és a kis kockákra vágott répát megfuttattam. Közben sóztam, biovegetáztam, majd felöntöttem 2,5 dl vízzel, beledobtam a zellerszárat, beleszórtam a curryt és a fahéjat (ebből olyan késhegynyit) és hagytam rotyogni. Amikor a répa már majdnem puha volt, beleöntöttem a kukoricát, és további 5 percig főztem. Leszedtem a tűzről és leturmixoltam az egészet, majd a visszatettem, és felöntöttem a tejjel. Felforraltam, csepegtettem bele egy kis limelét (jézus), és készen is volt.



4 személyes adag

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése