2008. október 1., szerda

Gulyásleves


Úgy látszik, mostanában a hagyományos vonalon nyomulok :) Mondjuk így, hogy a húskrumpli-típusú ételeket ehetem szinte csak, ami nem az én stílusom alapvetően, előkerülnek a klasszikus (egyben magyaros) ízek, fogások. El is csodálkoztam egyébként, hogy a gulyásleves még nincs beírva ide. Ugyanitt akinek van ötlete szoptatás alatt ehető menükre, ne habozzon megosztani velem, célszerűen egyszerűen elkészíthetőre gondolok.



Hozzávalók:





  • 1/2 kg marhalábszár (remélem, az volt, nem én vettem)




  • 2 közepes fej hagyma




  • 1 paradicsom




  • kicsi olaj




  • só, pirospaprika, őrölt kömény, piros arany




  • 4 szál sárgarépa




  • 2 szál fehérrépa




  • 1 zellergumó




  • 2 nagy krumpli




  • csipetke, akinek épp van hozzá kedve




A hagymából, olajból, pirospaprikából, húsból, sóból, paradicsomból pörköltalapot készítettem. 1,5-2 órán át főztem, tulajdonképp majdnem készre. Közben megpucoltam a zöldségeket, a zellert csak félbevágtam, a répákat vastagabb karikára, a krumplit nagyobb kockákra. Amikor a pörkölt már majdnem készen volt, hozzáadtam a zellert és a répákat, felöntöttem vízzel, tettem bele köményt és piros aranyat. És amikor már a zöldségek is majdnem megfőttek, beletettem a krumplit, és készre főztem. Ezúttal a csipetke elmaradt.



6 nagy adag

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése