2009. október 30., péntek

Gombócos is, nem is: Kukucskálós túrós (VKF XXIX.)


Nálunk gyógysüti néven vonul be a köztudatba, az már egyszer biztos. A múlt héten Valaki volt a soros beteg, de exszomszédék vendégségbe hívtak minket, és a lenti süti hírére malacvágtában gyógyult meg 3 perc alatt a pasim (igaz, aztán otthon maradt mégis, amikor kiderült, hogy lázas). Azóta én köhögök-fuldoklom-hőemelkedek, meg is sütöttem csütörtök este a gyógysütit, kár, hogy mostanra elfogyott. Lehet, lemegyek a boltba egy kis túróért?



A süti egyébként igenis golyós, a kakaós golyók kukucskálnak ki a túrós massza alól. Megenni frissiben is jó, de szerintem " másnaposan" , kicsit összeállva-szottyadva az igazi. Egyébként igazi anyabarát süti, 3 etapban készítettem, először begyúrtam a golyókat, aztán kigolyóztam, végül összekavartam a masszát és megsütöttem, a pihenőidőkben lehetett Anna és Petit nézegetni a Mókamesterrel.



Remélem, Max befogadja ezt a Mátyás királyi gombócos is, nem is nevezésemet az aktuális VKF-fordulóba :)



Hozzávalók a kakaós gombócokhoz:





  • 20 dkg liszt




  • 3 evőkanál kakaópor




  • 15 dkg cukor




  • 1 teáskanál sütőpor




  • 12,5 dkg margarin




  • 2 tojás




Hozzávalók a túrós masszához:





  • 50 dkg túró




  • 25 dkg cukor




  • 2 csomag vaníliás cukor




  • 1 csomag vaníliás pudingpor




  • 4 tojás




  • 12,5 dkg margarin




A golyókhoz a lisztet, kakaóport, cukrot, sütőport egy mély tálba tettem, belemorzsoltam a margarint, beleütöttem a tojást, és gyorsan összegyúrtam. Jó kis ragadós-szottyos masszát kaptam, szerencsére a túróra úgyis várni kellett, hogy házhoz jöjjön, így a masszát a hűtőbe tettem, és jó egy órát dermedni hagytam. Ekkor elővettem, és kb. 2 cm átmérőjű golyókat formáltam belőle, margarinnal kikent, kilisztezett tepsibe tettem őket, szabálytalanul elosztva.



A túrós masszához először szétválasztottam a tojásokat. A sárgájához adtam a felolvasztott margarint, cukrot, vaníliás cukrot és a pudingport, valamint a túrót, és jól összekevertem. A fehérjékből habot vertem (nem törekedtem a kőkeménységre, de már nem esett ki az edényből, amikor fejtetőre állítottam), és a túrós cucchoz forgattam óvatosan. Ezt a masszát ráfolyattam a kakaós golyókra, és 210 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütöttem.



A receptet Vica közvetítésével a Mindmegettéről halásztam




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése