2009. október 24., szombat

Szezámos csók


Ehhem, ezt a postot megírtam 1,5 hónapja, aztán elrejtőzött. Íme.



Nemisbékához és Kicsivúhoz hasonlóan én is igyekszem már visszatérni a fedélzetre. A születésnapi rendezvénysorozatból is vannak még bepótolandó postjaim, szám szerint legalább kettő. A Mókamiki születésnapját követően pedig voltunk egy esküvőn, amire még hónapokkal korábban megígértem, hogy peeersze sütök. És persze, sütöttem. Duplaadagot VTTM juhtúrós pogácsájából, alig volt indulóhőmérsékletnek 27,5 fok a lakásban, záróhőmérsékletnek 29, közben én úgy 20 tepsinyi cuccot rakosgattam be és ki, mert a galád nem szerette a légkeverést. Soha még olyan jól nem esett a tusolás, mint ez után a móka után :) Na de a post témája most nem ez. Hanem az eskembeskemre sütöttem a szezámos csók c. izékét. Merthogy csók alakja az nem volt, inkább olyan kis színtelen, nem túl mutatós kekszkorongok lettek. Az íze viszont kárpótolta azt, aki hajlandó volt megkóstolni, remek jó szezámmagos könnyed sütike. Ej de szépen mondtam, vissza akkor se törlöm. Kép meg nem készült, minek :)



Hozzávalók:





  • 13 dkg vaj




  • 25 dkg porcukor




  • 1 tojás




  • 10 dkg búzadara




  • 3 dkg mazsola (nem válik kárára az sem, ha több szalad bele)




  • 16 dkg szezámmag




  • 4 evőkanál tej




  • 16 dkg liszt




A puha vajat habosra kevertem a porcukorral, majd hozzáadtam a tojást, búzadarát, mazsolát, szezámmagot és a tejet, alaposan összekevertem. A lisztet csak a végén kevertem hozzá a masszához. Sütőpapírra kiskanállal kisebb halmokat pakoltam, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt készre sütöttem a csókokat :) A sütőpapírt minden alkalommal cserélni kellett, támogasd a hazai sütőpapíripart jeligével.



További sok boldogságot kívánunk Reninek és Tibornak! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése