2009. szeptember 28., hétfő

Gyümölcsös kukoricakása


Páviánpopó okán mindenféle diétákba fogtunk gyerekorvosi utasításra. Először megvontuk a savas gyümölcsöket (minden gyümölcs savas...), akkor nagyon mentek a bébimüzlik, gluténes kásák, max. banánnal vagy almapéppel, mert az szárított. Nem jött be. Most glutén- és tejtermékelvonón van a Mókamester, még szerencse, hogy beszereztem mindenféle gluténes pépeket előtte... Na mindegy. Most a rizspépnek és a kukoricának van zöld útja, a többi (zab, köles) tiltólistás. Vettem lelkesen kukoricadarát, majd úgy egy hétig nézegettem a konyhapulton, de inkább rizspépet készítettem, egyszerű és nagyszerű. Aztán vettem a bátorságomat, rákerestem a neten, hogy hogy kell kukoricakását (puliszkát, málét?) készíteni, rettentő bonyolult is, úgyhogy belevágtam.



Hozzávalók:





  • 1 kisebb savanykás (nyári) alma




  • 2 nagy szilva




  • 1 felespohárnyi :) kukoricadara




  • 3 felespohárnyi víz




A vízbe teszem a kukoricadarát, gyorsan forrásba hozom, majd lehalkítom alatta a melegséget, és úgy 10 percig főzöm. Vagy amíg nagyon be nem sűrűsödik, meg nem fő benne nagyjából a dara. A kerámialapon hagyon még utána is, akkor tuti nem marad kemény dara.



Az almát megpucolom, kiszedem a magházát, a szilvát kimagozom, és az aprítógépben így együtt jó pépesre aprítom. Hozzákeverek megfelelő mennyiségű kukoricakását, és lehet is lapátolni.



Nem csak babakaja! Nagyon finom és egészséges reggeli lehet az egész családnak, akár natúr joghurttal turbózva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése