2009. szeptember 11., péntek

Hortobágyi húsos palacsinta


Meséltem-e már, hogy apám és a keresztapám minden évben egyszer kimentek a lovira? Lehet, aznap olyan volt, mint ami mostanában szilveszterkor szokott lenni, hogy olcsón lehet fogadni, nem normál áron. Nem tudom. Mindenesetre tavasszal egy nap kimentek a lovira, mi csajok pedig hortobágyi húsos palacsintával vártuk őket haza a késői ebédre, hogy meghallgassuk a vicces sztorijaikat. Ejnye no, egyszer még azt is elhitették velünk, hogy a lónak csíkos zoknija volt :)))



Hozzávalók:





  • 2 egész csirkecomb




  • 3 kisebb hagyma




  • 1 paradicsom




  • fél paprika




  • olaj, pirospaprika, só




  • 1 tojás




  • 3 dl tej




  • 7,5-7,5 dkg finom- és rétesliszt




  • 1,5 dl szénsavas ásványvíz




  • 1,5 dl tejföl




A hagymát megpucoltam, lustaságból és sietségből kifolyólag az aprítógépbe hajigáltam negyedbe vágva, és összeaprogattam. Jó kicsire sikerült, de nem baj, ez a csirkepörkölt szaftjának külön jót tett. A továbbiakban klasszikus módon csináltam egy csirkepaprikást ((paradicsommal, paprikával), kicsit hosszabb lére eresztve. Amikor a húsok megfőttek, egy tányérra szedtem őket, majd rövid hűlést követően lebőröztem és lecsontoztam őket. A húscafrangok az aprítógépbe kerültek, a többi a kukába (ha lenne macskánk ugye...). Nagyjából összevágattam a husit a géppel, aztán beleszedtem kb. a pörköltszaft harmadát, és elkevertem a tejföl felével.



Míg a paprikás főtt, bekevertem a palacsintatésztát (special thanks to Horváth Ilona). Még állni is hagytam a tésztát :) Egyszerűen annyira nem szerettem eddig palacsintát sütni, hogy rég elfelejtettem, hogy kell, de most amúgy rájöttem, hogy ezzel semmi baj sincs, ha békénhagyják az embert (értsd: nem rángatja egy 75 centis ded a nadrágomat nyuszítve, nem harapja a lábfejemet, ésatöbbi). Na szóval, kisütöttem a palacsintákat, nekem 8 vagy 9 lett összesen belőle, eredetileg ugye 12, de a kerámialapos tűzhelyemhez való palacsaintát sütő serpenyő átmérője nagyobb, mint a klasszikus vas palacsintasütő (pihent pillanataimban gondoltam, kiszámolom, hogy ez így rendben van-e Rnégyzetpí és társai).



Végül 5 palacsintát használtam fel, mindegyikbe 2 evőkanálnyi húsmassza jutott. Háromszögbe hajtottam a töltött palacsintákat, és egy tepsibe rakodtam őket. A végén a maradék pörköltszaft - maradék tejföl elegyével öntöttem nyakon, és 200 fokos sütőben 20 perc alatt jól összemelegítettem.



3 adag

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése