2009. szeptember 2., szerda

Zöldséges-csirkés tagliatte


Fakanálnál találtam a receptet a hét elején, egyből elindította a fantáziámat és a nyálelválasztásomat :) Végül csak szombaton került rá sor, de sor került rá, nagyon kár lett volna kihagyni, ez valami mennyei ízkombináció. Magamtól ugyanis sosem tárkonyoztam volna a cukkinit, és nem füstöltszalonnáztam volna a tésztát.



Hozzávalók:




  • 2 evőkanál vaj

  • 1 evőkanál olaj

  • 5 dkg füstölt szalonna

  • 50 dkg csirkemell

  • 1 kis cukkini

  • 12 dkg gomba

  • 2 szál újhagyma

  • 2 gerezd fokhagyma

  • 1 teáskanál liszt

  • 2 dl tejszín

  • 1-2 teáskanál szárított tárkony

  • só, bors

  • 25 dkg tagliatte




A húst megmostam, megtörölgettem, és pici kockákra vágtam. Szintén apróra vágtam a szalonnát, negyedkarikára a cukkinit, vastag szeletekre a gombát, és karikára az újhagymát. Összeolvasztottam a vajat az olajjal, és egyszerre dobtam rá a húst és a szalonnát. Amikor a húskockák szépen kifehéredtek, beleborítottam a zöldségfélét, rányomtam a fokhagymát, sóztam, borsoztam, és megszórtam a tárkonnyal. Lefedtem, és majdnem készre pároltam az egészet, ekkor leszedtem a serpenyő tetejét, és nagyjából elrotyogtattam az összegyűlt szaftot. Megszórtam a liszttel, ráöntöttem a tejszínt, és jól beforraltam. Közben előírás szerint megfőztem a tagliattét, és már lehetett is tálalni.



3 adag, a recept tehát Fakanáltól




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése