2009. szeptember 7., hétfő

Cukkinis-fetasajtos quiche


Szeretjük a quiche-t, pedig nehezen állok neki, mert olyan macerásnak tűnik, pedig nagyon nem az. Azt a variációt évekkel ezelőtt ötöltem ki, akkor még reszelt cukkinivel, karikázva egy kicsit kevésbé egyenállagú, és sokkal szebb is. Finom lett!



Hozzávalók a tésztához:





  • 32 dkg liszt




  • 2 tojás




  • 15 dkg vaj




  • csipetnyi só




Hozzávalók a töltelékhez:





  • 2 kis cukkini




  • 2 szál újhagyma




  • pici olaj




  • 1 dl tejföl




  • 1 dl tejszín




  • 3 tojás




  • 10 dkg fetasajt




  • só, bors, provanszi fűszerkeverék




A tésztához egy mély tálba mértem a lisztet, belecsípkedtem a vajat, beleütöttem a tojásokat, sóztam, és gyorsan összeállítottam a sós linzertésztát. Folpackba csomagoltam, és jó egy órára betettem a hűtőbe hűsölni. Közben elkészítettem a tölteléket: a karikára vágott cukkinit és újhagymát az olajon só és bors társaságában megpároltam. Egy másik tálban összekevertem a szottyot is: a tejfölbe kevertem a fetasajtot (we love habverő), majd a tejszínt, a tojásokat és a fűszereket. A sóval óvatosan kell bánni, hiszen a feta is sós!



Amikor ütött letelt a tészta órája, nagyjából kör alakúra nyújtottam, és kibéleltem vele a gyümölcstortaformát úgy, hogy oldalra is jusson belőle szépen. A tésztát megszurkáltam, 200 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt félkészre sütöttem. Persze jó lenne ilyenkor sütőbabot tenni rá, én ezzel nem szoktam szórakázni, nem annyira gáz, ha felpúposodik a tésztája, egy csütörtöki kettesben elfogysztott ebédnek. A tésztára pakolásztam a cukkinikarikákat (addigra hagymák alig látszottak), leöntöttem a tejszínes cuccal, és visszatettem a sütőbe. Kb. 35 perc alatt sült meg annyira, hogy már ne legyen folyékony a töltelék rajta, ekkor szedtem ki a sütőből.



Ezúttal melegen ettük, saláta és minden egyéb nélkül.



5 adag




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése