2009. június 20., szombat

Citromtorta citromsziruppal


A hétvégén két szakácskönyvet is felcsaptam, valami hangzatos süteményt keresve, és valahogy csak a citromos-lime-os vonulat fogott meg mindkettőben. A választás végül Nigellára esett, a süti valahol félúton van a korábban elkészített limeszirupos muffin és a citromos süti között. Donna Haynek a jövő hétig várnia kell, de már kiválasztottam a receptet :)



Hozzávalók a tésztához:





  • 12,5 dkg puha vaj




  • 12,5 dkg kristálycukor (Nigella szerint 17,5)




  • 2 tojás




  • 1 citrom lereszelt héja




  • 17,5 dkg liszt




  • 1 kávéskanál sütőpor




  • 4 evőkanál tej




Hozzávalók a sziruphoz:





  • 2 kisebb vagy 1 nagyobb citrom leve




  • 10 dkg porcukor*




A puha vajat a cukorral habosra vertem, majd belekevertem a tojást és a citromhéjat, újra verettem a masszát. Hozzáadtam a sütőporos lisztet és a tejet is, és készre kevertem a tésztát. A kisebbik teflonos gyümölcskenyérformába simítottam a tésztát, majd 180 fokra előmelegítet sütőben 30 perc alatt megsütöttem.



Közben a porcukrot összekevertem a citrom kifacsart levével, és lassan összeolvasztottam. Amikor a süti megsült, egy kínai evőpálcával megszurkáltam a tésztát, aztán pedig igyekeztem a lukakba folyatni a szirupot, de az sem zavart, ha oldalra folyt, a tészta végül úgyis felszívta. Így, szirupostól hagytam egészen kihűlni a formában, utána borítottam csak ki.



Nigella Hogyan váljunk házi istennőkké c. könyvében találtam a receptet



* annak ellenére is csak 10 dkg porcukrot tettem bele, hogy a recept 100 dkg-ot ír :) (nyilvánvaló fordítási hiba)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése