2009. június 27., szombat

Barackos-csokoládés torta


Ha már a múlt héten beharangoztam Donna Hayt, akkor álljon itt a post is. Kiválogattam a körtés-csokoládés tortát, a körtét idényjelleggel barackra cserélve, jó csere volt. Igazi édes-ragacsos brownie jellegű sütemény, a fordítónak irgumburgum, hogy a hozzávalóknál kihagyta a tésztához szükséges vaj mennyiségét, kénytelen voltam a megérzéseimre hagyatkozni (kicsit morzsás is lett a tészta, talán ezért). Ha valakinek netán meglenne az angol változat, legyen kedves megnézni és megírni nekem, köszönöm.



Hozzávalók:





  • 5 + 15 dkg vaj




  • 13 + 30 dkg barna cukor




  • 2 evőkanál víz




  • 4 őszibarack




  • 3 tojás




  • 25 dkg liszt




  • 4 g szárított élesztő




  • 4 dkg holland kakaópor




  • 2 evőkanál tej




Az 5 dkg vajat, a 13 dkg barna cukorral és a vízzel összeolvasztottam, és a meghámozott, nagyjából szeletekre vágott barackot 2 percig pároltam.



Bekapcsoltam a sütőt 180 fokra, és elkészítettem a tésztát: a 15 dkg vajat habosra kevertem a 30 dkg barna cukorral, majd hozzáütöttem a tojásokat, újra kevertem. A lisztet, élesztőport és a kakaóport is belekevertem, majd két evőkanálnyi tejjel higítottam a tésztát.



A kapcsos tortaformába kanalaztam a barackokat, nyakonöntöttem a maradék cukros-vajas sziruppal, és igyekzetem szépen elrendezni a barackokat (fölösleges :). Igen, félelmetesen nagy mennyiségnek tűnt a szotty, de no worries, a tészta felszívja a jó részét, a többi meg úgyis kifolyik a tortaformából (ejnye), elővigyázatosságból tehát érdemes a sütőrács alá védőfelszerelést (másik tepsi, alufólia, sütőpapír, kinek mi jön be) helyezni. Szóval aztán jöhetett a tészta, amit a barackos szirupra kanalaztam, egyáltalán nem akart elég lenni, a simítgatást feladtam, és reménykedtem, hogy sülés közben csak összenőnek a lyukak, végül is van benne élesztő. A tortaformát az addigra bemelegedett sütőbe toltam, és 50 perc alatt készre sütöttem a süteményemet. Egyébként tényleg összenőtt a tészta, piha. Kivétel után a formában hagytam langyosra hűlni, aztán borítottam csak tálra.



Donna Hay Ízvarázs c. könyvében találtam a receptet (lásd még: Marie Claire)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése