2009. június 15., hétfő

Sült kacsacomb pikáns meggymártással


Mintha Lajos Mari tudta volna a lapzártakor, hogy június elején nem is lesz olyan meleg, így jól beleírt egy - számomra legalábbis - inkább télies kacsasültet. Én meg elkövettem a szokásost, még csak véletlenül sem egyeznek teljesen a dolgok, kacsamell helyett combbal, cseresznye helyett meggyel dolgoztam, de azt kell mondjam, nem vált az ebédünk kárára, sőt. És akkor még az is megesett, hogy a kisült kacsazsír jól megdermedt a hűtőben, reggel találtam egy zsömlét, és dőzsöltem :)



Hozzávalók a sülthöz:





  • 3 kacsacomb




  • 1 evőkanál olaj




  • 2 fej újfokhagyma




  • só, bors




Hozzávalók a mártáshoz:





  • 2 evőkanál cukor




  • 1 dl vörösbor




  • 80 dkg magozott meggy (nem befőtt!)




  • 1-1 késhegynyi őrölt fahéj és őrölt szegfűszeg




  • diónyi frissen reszelt gyömbér




  • késhegynyi cayenne bors (annak, aki szereti a csípőset)




  • csipet só




  • 1 dl hideg víz




  • 1 púpozott evőkanál étkezési keményítő




A kacsacombokat (átnéztem, kitokoztam), megmostam és megszárítottam, a bőrét rombusz irányban bevagdostam. A nem bőrös oldalát sóztam és borsoztam, aztán egy nagy jénaiba tettem az olajat, és a bőrös felükkel lefelé közepes lángon néhány percig olvasztgattam a zsírt. Amikor színesedni kezdtek, megfordítottam őket, és még kb. 2 percig elősütöttem. Mellétettem a nagyjából összevágott újfokhagymát, és alufüliával letakarva betettem a sütőbe 210 fokra, 40 percre.



A mártáshoz a cukrot megkaramellizáltam, majd felöntöttem a vörösborral (gyorsan hátra kell lépni, mert felcsapnak az indulatok). Amikor a cukor elolvadt a borban, beletettem a meggyet, majd a fűszereket, és 10 perc alatt összepároltam. A vízben elkevertem a keményítőt, a mártáshoz adtam, rottyantottam rajta egyetlenegyet, és gyorsan lehúztam a melegről.



Tejszínben sült újkrumplival tálaltam.



3 adag, Lajos Maritól a recept eredetije from Nők Lapja




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése