2009. szeptember 9., szerda

Chorizo húsgombócok pikáns paradicsomos mártásban


A gasztroblogger lebukik: bizony, a hétköznapokban én nemigen főzök (magunknak, mert a Mókamesternek persze főzök), a Teletál és Laci bácsi lát el engem ebéddel. Viszont Valaki ujját törte, műteni kellett, itthon van sokáig, és ugyan jó sok mindent sajnos egyáltalán nem tud megcsinálni (kifli megkenése, gyerek pelenkázása, hajmosás, ésatöbbi), viszont remekül tud gyerekezni. Így most inkább ő gyerekezik, én meg főzök, tiszta haszon mindhármunknak. Azért mondom csak ezt el, mert a Teletálnál valami Dél-amerikai hetek lesznek, és kaptunk egy receptfüzetet. Ebben találta Valaki a vasárnapi ebédünk múzsáját.



Hozzávalók a húsgombócokhoz:





  • 1 nagy fej vöröshagyma




  • 1 zsömle




  • 5 dkg császárszalonna




  • 35 dkg darált sertéscomb




  • 1-2 tojás




  • zsemlemorzsa




  • só, bors, őrölt koriander, cayenne-i bors, chillikeverék, őrölt kömény, őrölt fahéj




Hozzávalók a paradicsommártáshoz:





  • 1 közepes fej vöröshagyma




  • kis olaj




  • 500 gr passzírozott paradicsom




  • 2 dl víz




  • só, bors, őrölt koriander, őrölt fahéj, 2 teáskanál cukor




Hozzávalók a körethez:





  • 1 doboz kukoricakonzerv




  • 2/3 doboz vörösbabkonzerv




  • 4 szem krumpli




  • 1/2 lilahagyma




A zsömlét vízbe áztattam, aztán kicsavartam, és az aprítógépbe tettem. Felkockáztam a szalonnát, szintén az aprítógépbe ment, és már nyomtam is a gombot :) Ezt a cuccot átkotortam egy tálba, aztán megpucoltam a hagymát, négybe vágtam, az aprítógépbe tettem (mostanában a legjobb barátom), és kis kockákra vágattam vele, szintén ment a mély tálba. Hozzátettem a darált húst, ráütöttem a tojásokat (ha nagyobb a tojás, inkább csak egyet tegyünk bele), és addig fűszereztem a hozzávalóknál olvasható fűszerekkel, amíg elég pikánsnak nem éreztem. A koriander és a fahéj dominált. Zsemlemorzsával állítottam be a majdani gombócok " keménységét" (én inkább puhábbra készítettem). Amíg a paradicsomszósz elkészült, állni hagytam a masszát.



Kis olajon megpároltam a hagymát, majd felöntöttem a passzírozott paradicsommal és a vízzel. Befűzereztem (szintén koriander és fahéj dominanciával), felforraltam, és óvatosan belerakosgattam a húsos masszából készült kisebb gombócokat. Lassú tűzön egy óra alatt készre főztem. (Laci bácsi itt még besűríti rántással, hát vétek lett volna berántani ezt az isteni paradicsomos szószt, így ez kimaradt).



Közben elkészítettem a köretet: lecsöpögtettem a konzerveket, kis kockákra vágtam a lilahagymát, ezeket mindjárt össze is kevertem. A krumplit kisebb kockákra vágtam, és olajban nem annyira barnásra, mint inkább sárgára sütöttem, és a többihez kevertem.



4 adag (a köretből lehetett volna több...)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése