2010. június 19., szombat

Grillezett citromos csirkemell mangóchutneyval - VKFXXV.

Rég nem vettem részt már VKF-en, számos oka van ennek, és ebből csak az egyik, hogy engem senki nem szeret :) Nade most megnéztem, hogy mi újság vékáef fronton, kerestem gyorst receptet, beszereztem... ééés a fiúk finoman szólva fosni kezdtek. Úgyhogy a csirkemellből egy felet hagytam elöl, a többit szépen bepakoltam a mélyhűtőbe, azért magamnak lett belőle egy szép adaggal. Chutney ügyben kicsit körbenéztem a neten (példának okáért az orient expresszen), majd elkészítettem a saját verziómat.


Hozzávalók a mangóchutneyhoz:



  • 1 közepesen érett mangó

  • 5 dkg cukor (legközelebb akár kevesebb)

  • 1 paradicsom

  • 1 kávéskanál chillikeverék

  • késhegynyi őrölt koriander

  • kb. 8-10 szem egész római kömény

  • késhegynyi kardamom

  • késhegynyi fokhagymagranulátum (én kérek elnézést, elfogyott a fokgyma, és öreg este volt)

  • reszelt gyömbér


A mangót meghámoztam, levagdaltam a magjáról, összekockáztam, aztán a cukorral és egy pici vízzel felraktam főni. Miközben felforrt, telepakoltam a fűszerekkel, és hozzáadtam a paradicsom húsát (a magja és a leve nem kell, a héjával viszont nem bajlódtam). Fél órát rotyogtattam, aztán hagytam kihűlni, ekkor az aprítógépben pépesre aprítottam, vagymi.


Hozzávalók a húshoz:



  • fél citrom leve

  • 1 evőkanál reszelt gyömbér

  • 1 gerezd fokhagyma

  • 1 evőkanál olívaolaj


  • 1 fél csirkemell


A páchoz összekevertem a húson kívüli hozzávalókat, majd beleraktam a szeletelt, enyhén klopfolt húsokat (muszáj klopfolni, mióta a Mókamikinek egyszer engedtük :).


3 óra elteltével a raclettet izzítottam, mivel az idő sem volt grillezésre való, amúgy sem gyújtok lángot egy fél csirkemellért... Hamar megsültek a húsok. A recept szerint közben chutneyval kellett volna kenegetni, na ez szépen oda is kapott, én inkább már csak a tényéromon kenegettem, de azt nagy elánnal :)


1,5 személyes adag, az eredeti a Barbecue - grillezés otthon és a szabadban c. könyvből (ami megérne egy misét, tekintve, hogy remek darab)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése