2011. május 17., kedd

Medvehagyma-krémleves

Még húsvétkor készült, most sikerült letöltenem a képet.


Hozzávalók:



  • 1 nagy csokor medvehagyma

  • 2 szál újhagyma

  • 2 gerezd fokhagyma

  • 1 evőkanál vaj

  • 1 evőkanál liszt

  • 1 dl tejszín

  • 1 l zöldség alaplé

  • só, bors, őrölt szerecsendió


A vajat felolvasztottam, rátettem a karikákra vágott újhagymát és a csíkozott medvehagymát. Amikor jól átpárolódott, rányomtam a fokhagymagerezdeket is, majd megszórtam a liszttel, átforgattam. Lassan felengedtem az alaplével, fűszereztem. Hagytam összeforrni, jó 15 percig lassú tűzön forraltam. Ekkor leturmixoltam, beleöntöttem a tejszínt, újra felforraltam, és el is készült a remek, harsogó zöld levesem.


4 adag, Kaldeneker György receptje alapján.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése