2011. május 14., szombat

Medvehagymás briós

Perecnek indult, briós lett belőle. Nem bántuk meg :)


Hozzávalók:



  • 50 dkg liszt + valamennyi a formázáshoz

  • 3 dl tej

  • 1 teáskanál + 1 evőkanál cukor

  • 1 evőkanál só

  • 3 dkg élesztő

  • 2 evőkanál olvasztott kacsazsír

  • 20 levél medvehagyma apróra vágva

  • 1 tojás a kenéshez


A tejet meglangyosítottam, belemorzsoltam az élesztőt, hozzáadtam az 1 teáskanál cukrot, és hagytam felfutni. A liszthez mértem a cukrot és sót, beletettem az apróra vágott medvehagymát (aprítógép rulez), majd a felfuttatott élesztőt és az olvasztott zsírt. Géppel bedagasztottam, és a kelesztőtálban hagytam érvényesülni.


Amikor megkelt, kiborítottam a munkalapra, megcsapkodtam, kevés liszttel átgyúrtam, 16-ba osztottam. Próbáltam vékonyra sodorni és perecet formálni, kevés sikerrel. Felvert tojással kentem meg, majd 15 perc alatt 180 fokos légkeveréses megoldással megsütöttem. Egyáltalán nem lettek perecek, de legalább briósok és finomak :)


Ízbolygótól a recept, hála és köszönet érte, isteni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése