2011. szeptember 5., hétfő

Tejfölös pulykafalatok gombával és savanyú uborkával

Mindig mosolyognom kell éttermek étlapján is, és igen, le merem írni, gasztroblogok címében is, amikor egy nem túl bonyolult ételnél a címe viszont ötször extrémebb. Az enyém címe akár hamis hentestokány néven is futhatna, csak félek, hogy a hentestokány kitalálója még így is forogna sírjában.


Hozzávalók:



  • egyujjnyi füstölt szalonna (nem sok, de azért legyen zsírja)

  • 30 dkg pulyka felsőcombfilé

  • 25 dkg csiperke gomba

  • 10 kisebb csemegeuborka

  • 1 dl tejföl

  • 2 púpozott teáskanál liszt

  • só, bors


A szalonnát felkockáztam, alacsony tűzön kiolvasztottam a zsírját. Közben a pulykát megmostam, kisebb kockákra vágtam. Amikor kiolvadt a szalonna, hozzáadtam a húst, körbepirítottam, enyhén sóztam, borsoztam. Ráöntöttem kb. 1,5 dl vizet, és jó 45 percre magára hagytam, hogy rotyogjon. Közben alaposan megmostam, és kicsire vágtam a gombát, aztán a húshoz kevertem. Fedő alatt szépen kiengedte a levét, nem is ártott a ragunak, 30 percig még főttek együtt. A végén felcsíkoztam a csemegeuborkát, belekevertem a raguba. Elkészítettem a sűrítést is, a liszthez kevertem a tejfölt, kevés hideg vízzel felengedtem, majd a húshoz kevertem, és hagytam, hogy újra felforrjon. Szarvacska tésztával tálaltam.


4 adag

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése