2013. október 6., vasárnap

Poharas túró rudi desszert

Újabb recept Dokitól, amit azonnal tudtam, hogy meg fogok csinálni, és ha lehet, minél hamarabb. Isteni finom, nem bonyolult, további előnye, hogy nem nagy adag, nem nekem kell az összeset megenni és a lelkiismeretemmel elszámolni :)

Hozzávalók a csokis morzsához:
  • 6,5 dkg étcsoki
  • 6,5 dkg vaj
  • 5 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 3,5 dkg liszt

Hozzávalók a túrós krémhez:
  • 25 dkg túró
  • 2 dl tejszín
  • 5 dkg porcukor
  • fél citrom reszelt héja

A csokis sütihez a sütőt előmelegítettem 170 fokra (légkeverés). Felolvasztottam a csokit, félretettem. A vajat, cukrot és a tojást kézimixerrel alaposan elkevertettem, hozzáadtam a lisztet, majd a csokit is. Sütőpapírral bélelt, 18 cm-es tortaformában 20 perc alatt megsütöttem, majd hagytam teljesen kihűlni, csak utána morzsoltam le.

A krémhez a tejszínből habot vertem, 3-4 adagban hozzákevertem a túrót, majd a porcukrot és a citromhéjat. 

Aztán elkezdtem a rétegezést: csokimorzsa-túrós krém-csokimorzsa-túrós krém-csokimorzsa. Ebből a mennyiségből 6,5 kis pohárnyi desszert jött ki. 

A receptet tehát a csakapuffin oldalon találtam.


1 megjegyzés:

  1. Én most ugyan úgy vagyok ezzel a sütivel, mint Te :)
    Megláttam és tuti el fogom készíteni annyira édes :)

    VálaszTörlés