2008. február 9., szombat

Guacamole


Megmaradok. Nagyon jól még mindig nem vagyok, kerek öt napja nyomom az ágyat, az meg mindenemet, De tegnap - felbuzdulva Mamma tanácsán, hogy egyek csípőset - mexikóit rendeltünk (hát főzni nem bírtam volna). És kértem guacamole-t. És nem ízlett. De volt itthon avokádó :) Várnék még ötleteket, hogy mit lehet belemártogatni, mert a chips elfogyott.



Hozzávalók:





  • 1 nagyobb (vagy két kicsi) avokádó




  • fél citrom leve, ha lime van otthon, még jobb




  • só, bors




  • chillipaprika, ha nem csíp, mert szárított, kis csípős valami




  • 1 gerezd fokhagyma




  • 1 dl tejföl




Az avokádót félbevágtam, magját kivettem, majd a gyümölcs húsát egy tálba kanalaztam, és azonnal lelocsoltam a citrom levével. Sóztam, borsoztam, por formájú chillipaprikát szórtam rá, és mivel sejtettem, hogy nem csíp, egy hangyányi sambal oelek-et küldtem utána. Kruplinyomóval áttörtem az avokádót, majd villával kevertem már tovább. Belenyomtam egy gerezd fokhagymát, hozzáadtam a tejfölt és alaposan elkevertem. A végén még megfelelő szintre hoztam a só/bors/citrom ízeket, és már mártogattuk is a maradék tortilla chipseket.



Ausztrál barátnőm, Emma receptje

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése