2008. február 23., szombat

VKF XIII. - Aszalt gyümölcsös pappardelle


Ezt a köretet a karácsonyi Gundel-fordulón mutatták és kóstoltam. Különleges is, isteni finom is, köret is, előkerestem hát a receptjét a cseppet sem szerencsétlen, hanem annál izgalmasabb tizenharmadik, köretes, Fakanál-féle VKF-fordulóra. Lerántom előre a leplet arról, hogy mi készült mellé, akarom mondani, mi mellé készült. A szintén Gundelben tanult, szintén karácsonyi gesztenyével töltött pulykatekercset húztam elő a mélyhűtőből, merthogy kicsit elméreteztem akkor az alapanyagokat, és az egyik, kisebb tekercs akkor a mélyhűtőben végezte. Így volt igazán könnyű ünnepi vacsorát varázsolni egy jeles évfordulóra :)



Hozzávalók:





  • 12 dkg pappardelle




  • 1 evőkanál gyümölcsös olaj (Carapelli Olys)




  • aszalt gyümölcsök (barack, szilva, vörösáfonya volt most nekem)




  • dió




  • petrezselyem




  • 2 evőkanál méz




  • 2 gerezd fokhagyma




  • 0,5 dl édes bor




  • 0,5-1 dl tejszín




A tésztát sós, forró vízben feltettem főni, 7 percig hagytam rotyogni. Gyümölcsös olajon (a linkelt képen a balsó) megfuttattam a négybe vágott aszalt barackot, szilvát és a vörösáfonyát plusz a diót, majd azon nyomban megszórtam petrezselyemmel, hozzáadtam a mézet és belenyomtam a fokhagymát, pár másodpercig pirítottam magas lángon, és már dobtam is rá a közben leszűrt tésztát. Ráöntöttem a bort, kevertem rajta egyet (ez trükkös, alig fért el a cucc a legnagyobb serpenyőmben, úgyhogy két fakanállal igyekeztem forgatni), aztán rázuttyantottam a tejszínt, és kész is volt. A tejszínnel lehet szabályozni a szaftosságát, nekem jobban ízlik, ha szottyosabb, de attól is függhet, hogy mit kínálunk mellé.



3 adag, Gundel-recept







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése