2008. április 25., péntek

Csirke vadász módra


Hozzávalók:





  • 8 csirke alsócomb




  • 1 kis fej hagyma




  • 25 dkg barna csiperkegomba




  • 2 gerezd fokhagyma




  • 5 dkg vaj




  • 2 evőkanál olaj




  • 1 fakanál liszt




  • 1 evőkanál paradicsompüré




  • 1 evőkanál tárkony




  • 2 evőkanál petrezselyem




  • só, vegyesbors




  • 2 dl száraz fehérbor




  • 3 dl húsleves




A combokat megszabadítottam a bőrüktől, megmostam, megszárítottam (mindezt azután, hogy megbeszéltük Valakivel, hogy mindketten felsőcombra gondoltunk). Felolvasztottam a vajat, hozzáadtam az olajat, azon 2 adagban kicsit körbefehérítettem a combokat, majd kihorgásztam és félretettem őket. A szeletelt gombát, apróra vágott hagymát és az átnyomott fokhagymát a lábosba öntöttem, kevertem rajta egyet, lefedtem, és 6 percig pároltam. Megszórtam a liszttal, alaposan elkevertem, és szép folyamatosan felöntöttem a borral, hogy a liszt ne csomosítsa be, majd az alaplével. Ebbe kevertem a paradicsompürét, sóztam, borsoztam, és visszaraktam bele a csirkéket. Amikor már jó 40 perce főttek, hozzáadtam a tárkonyt és a petrezselymet, és további 15 percet főztem. Ekkor kiszedtem a csirkéket, és alaposan kiforraltam a szószt, hogy besűrűsödjön.



4 adag, Joanne Harris-Fran Warde Francia piacában találtam







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése