2008. április 6., vasárnap

Marhahúsleves + főtt marha meggymártással = VKF XIV.


Először ököruszálylevesre gondoltam, egész egyszerűen rá voltam kattanva. Aztán eszembe jutott, hogy az is milyen jó kis magyaros (egyúttal menzás :) , hogy főtt marhahús, meggyszósz, főtt krumpli. Úgyhogy összekötöttem a kettőt, lett is belőle egy menü. Ha éhesek maradnánk, mákos gubával zárhatjuk az ebédet.



Marhahúsleves:





  • 1 kg marha felsál




  • 1 csomag leveszöldség, vagy ennek alkatrészei (sárgarépa, fehérrépa, zeller, karalábé, petrezselyem, kel), nálam további 2 szál sárgarépa




  • 1 fej hagyma




  • 1 fej fokhagyma




  • 15 szem egész bors









  • pici sáfrány




  • 4 szem szegfűbors




  • őrölt szerecsendió




A marhahúst bő hideg vízben feltettem főni, csak a borsot tettem mellé kezdetben. Amikor felforrt, lehalkítottam, hogy épp csak gyöngyözzön, és megsóztam a vizet. 2 óra elteltével utánaküldtem az összes zöldséget és a fűszereket, újra megsóztam, és további kb. 1,5 órára magára hagytam. Amikor a hús már puha volt, azt kihorgásztam és egy szép nagy tányéron, alufóliával lefedve melegen tartottam. A levest átszűrtem és szétszedtem alkatrészeire. A sógorom kívánságára csigatésztával tálaltam.



Jó nagy adag lett, de hát húslevest nem is lehet keveset főzni. Hatan ettünk belőle, a maradék megy a mélyhűtőbe, jó lesz az még szűk esztendőkre :)



Főtt marha meggymártással, főtt krumplival:





  • főtt marhahús




  • főtt krumpli




  • 2 üveg magozott meggybefőtt




  • 3 szem szegfűszeg




  • fahéj




  • reszelt citromhéj




  • kb. 30 dkg cukor




  • 2 dl tejszín




  • 1 dl tejföl




  • 5 teáskanál étkezési keményítő




Az egyik meggybefőttet levesestül, a másikat leszűrve egy nagyobb lábosba öntöttük, alaposan megcukroztuk, megszórtuk reszelt citromhéjjal (csak zacskós volt itthon, épp tegnap szanáltam a citromokat), majd egy teaszűrőben tettük mellé a szegfűszeget és a fahéjat, és főni tettük. 10 perc forralás után kihorgásztuk a teaszűrőt, a meggy egy részét pépesítettük merülőmixerrel, majd behabartuk a tejszín-tejföl-keményítő kombóval. Rottyant egy igen picit, és már szedtük is le a kerámialapról, nehogy a keményítő túlforrjon. A főtt krumpli és a szeletelt marhahús mellé tálaltuk. Elsöprő volt a siker :) A kivitelezésben muzsika volt segítségemre.



8 adag















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése